A tanulni vágyók rengeteg lehetőséggel találkozhatnak. Üzleti tervezéssel foglalkozó új tanfolyamunkról röviden már írtam.
Múlt pénteken a Magyar Vállalkozónők Közhasznú Egyesületének (MaVan) konferenciáján vettem részt.
Szubjektív, és lényegre törő összefoglaló következik a programról:
Vida Ági: A több lábon álló marketing
- A látogatószerzést célzó lehetőségek közül azzal kezdd, ami a leghatékonyabb! (Pl. sok kulcsszóra legyél a tizedik helyen a Google-ban. Gyakori kérdésekre érdemes rövid videókat készíteni. PR-érdemes egymást meginterjúvolni.)
- Az érdeklődő-szerzéshez ha a közösségi médiát használod, akkor kell, hogy személyes kommunikáció is legyen. Hírleveled mindenképp legyen, csak ne annak hívd. A remarketing növekvő szerepe.
- A vevőszerzésnél a termékek és kampányok kapcsán törekedj rá, hogy legyen olyan közöttük, ami nélküled is elvan (tehát nem muszáj személyesen jelen lenned).
Összefoglalva: A marketing rendszeredben legyen több láb, mert sok pici sokra megy.
Dr. Kengyel Péter: A PTK újdonságai kisvállalkozások számára
- A gazdasági társaságokról szóló korábbi törvényt jelentősen átalakított formában a PTK-ban találjuk meg.
- Több fontos határidő közeleg (pl. a Bt-k esetén március 15-ig társasági szerződés módosítás, Kft-knél 2016. március 15-ig (kivéve, ha előbb lesz társasági szerződés módosítás, mert ez esetben akkor) a törzstőkét fel kell emelni 3 millió forintra. Ehhez konzultálj jogászoddal és könyvelőddel.
- Szigorodott az ügyvezető felelőssége.
- Új szerződésfajták jelentek meg: bizalmi vagyonkezelés és jogbérlet (franchise).
Győri Ildikó: Gombhoz a kabát vagy kabáthoz a gomb?
- Vállalkozás indításánál kikerülhetetlen az előre tervezés: Hova szeretnél 1-5-10 év alatt eljutni?
- Működés alapvető kérdései, feltételei: Egyedül vagy többen? Mellékállásból vagy mindent egy lapra föltéve? Netán már most sincs főállásod és innen kell indulnod? Megvannak a megfelelő eszközök (pénz, helyiség, engedélyek)?
- A bevételeket és költségeket megtervezted? Kijönnek a számok?
- Választási lehetőségek az egyes vállalkozási formák között, ezek adózási vonzatai. Mikor érdemes váltani?
Rácz Györgyi: Online vs. offline
- Mi a célod, hova akarsz eljutni és milyen lépésekben?
- Hajlamosak vagyunk az időnket nem számolni, pedig érték.
- Tereled a látogatót vagy hagyod kóborolni? Az IKEA példája (ők eldöntik, hogy mi mit fogunk csinálni és mi azt is csináljuk) online is alkalmazható. A konferencia oldala is így volt szervezve.
- Vannak tervezhető és nem tervezhető költségek.
Molnár Klári: Google AdWords hirdetés
- 100 ezer forint költségkeretből akár több millió árbevételt ki lehet hozni.
- Többféle hirdetést kell kipróbálni, és nagyon jól meg kell tervezni.
- Céloldalanként 100 látogató kell (statisztikailag) 1-1 eladáshoz.
- Legyen 4-5-6 értékesítési csatornád!
Papszt Kriszta: Miből legyen nyugdíjad?
- Az államra ne nagyon számíts! Az öngondoskodás fontossága.
- Tervezz és számolj: Mikor szeretnél visszavonulni? Mai árakon mennyiből szeretnél megélni?
- Mivel egy nyugdíjterv hosszú távú elköteleződést jelent, számolj vele, hogy a jogszabályi háttér instabil.
- Jelentős különbségek lehetnek a különböző nyugdíj-megtakarítási konstrukciók hozamai és költségei között. Mivel több tízmillió forintnyit kell "összeraknod", ezért ez lényeges!
Ebédszünet után a második rész következett.