A napokban részt vettem egy olyan baráti összejövetelen, ahol senkit nem ismertem előzőleg személyesen. Még a meghívómat sem. Annyira, de annyira jól sikerült, és remekül éreztem magam!
Mi lehet ennek az oka és miért írom le én ezt most Neked? Egyáltalán: Mi köze mindennek a vevőszerzéshez?
Nagyon is sok! Alap, hogy akkor fogsz tudni megélni, ha
- elég kicsi hozzá a piacod, hogy elfogadható áron el tudd érni a vevőidet, és
- elég nagy ahhoz, hogy legyen elegendően nagy az árbevételed.
Most utóbbin van a hangsúly. A hazai piacra dolgozó vállalkozók többsége érzi, hogy itthon nem elég nagy a fizetőképes kereslet. Kár szépíteni. Még akkor is ez van, ha a kincstári híradóban nem ezt hallod. Ott ugyanis az igazságnak csak egy része hangzik el.
Nem elemzem az okokat. Talán majd valamikor később. Inkább egy megoldási ötletet adok. Korrekt?
Az ötletnek a poszt elején említett találkozó az alapja. Ugyanis a csoport, aminek az "osztálytalálkozója" volt, a Facebook-on jött létre és össze. Tehát nem földrajzi alapon szerveződött. A közös érdeklődésen alapul.
Azért találkoztunk személyesen is, mert ez fizikailag megvalósítható volt. De ahhoz, hogy Te valamit az interneten keresztül eladj, nincs szükség fizikai kapcsolatra.
Lehet, hogy a magyar piac kicsi, de a nemzetközi piac nem! Egyik kedvenc professzoromtól – Mérő Lászlótól – származik az alábbi gondolat:
Ha van 5000 ember, aki minden hónapban 1 USA dollár értékben vásárol Tőled, abból urasan megélsz. Ha csak 200 forinttal szorzod, az is havi 1 000 000 forint. Jó sok nulla, igaz?
Számoljunk csak egy kicsit. Ma a világon bőven több, mint egymilliárd embert tudsz elérni. Ebből ötezer, az olyan, mint Magyarországon találni ötven rendszeres vevőt. Nem pofonegyszerű, de nem is lehetetlen.
Ja igen! Mondtam már, hogy van olyan dolog, amit rosszul is érdemes tudni? Ilyen például a nyelv. Angol, orosz, spanyol, kínai – mind nagy lehetőség számodra.
Kezdd el! A vevők csak Rád várnak!