Egy kedves ismerősöm kérdése jött ma velem szembe a Facebook-on: Hogyan lehet eljutni Dunaharasztiból Érdre?
Ugye mi sem egyszerűbb: Át kell kelni az M0 Duna-hídjain a budai oldalra. Mire végigolvastam a mondatot, kiderült, hogy nehezítő feltétel is van: Autó nélkül.
Szeretem az ilyen rejtvényeket, gyerekkoromban kívülről fújtam Budapest teljes villamoshálózatát (pedig akkor bővebb volt a mostaninál). BMV (busz, metró, villamos) ide nem elég, muszáj volt telefonos - akarom mondani modemes – segítséget igénybe vennem.
Ki mire tippel? Hány átszállás kell hozzá minimum? Egy? Kettő? Három?
Ugye a fő nehézséget az okozza, hogy Budapest területén nincs híd a Csepel-szigetről Budára. Tehát minimum a Ferencvárosig kell bejönni (Közvágóhíd H megállóig).
Aki (még) nem tudja, a „H” a HÉV-et, „M” a metrót jelenti. Vicces, mikor a metrópótlón bemondják: „Nagyvárad tér metróállomás”. Meg az is, hogy „Batthyány tér M+H”. Még jó, hogy nem H&M.
Visszatérve az eredeti kérdéshez: Közvágóhídról Kelenföldre nemrég még volt egy közvetlen járat (a 103-as busz), onnan pedig akár busz, akár vonat indul Érdre. Igen ám, azonban az 1-es villamos Budára átvitelével a járatot sikerült lerövidíteni, így ma már nem megy átszállás nélkül.
1-es villamos plusz 103-as busz, vagy pedig 2-es villamos a Fővám térig és 4-es metró. Jut eszembe: Van viszont közvetlen 17-es villamospótló Óbudáról a Gellért térig! Tudtátok? A villamospótló már fonódik.
És akkor eszembe jutott Elvira! No nem kell semmi rosszra gondolni. Tánya, Éva és Kata az adótörvényekből ismerős, Elvira pedig a MÁV-tól (elvira.hu). Beírtam, kidobta. Van egy sor olyan vonat, aminek Kőbánya-Kispest a végállomása.
Így Ferencváros vasútállomás komoly csomóponttá lépett elő. Egyszer meg is fogom tekinteni.
Szóval a megoldás: 1 átszállás elegendő. Ráadásul viszonylag sűrűn vannak vonatok.
(A kép forrása: régi Cartographia Budapest térkép)