Vállalkozóként fontos, hogy a marketingmódszerekkel tisztában legyünk. Vajon alkalmaznál-e egy olyan fogást, ami vevőként nem tetszik Neked?
A napokban jött szembe egy reklám. Lehet, hogy hatékonyan ad el, de nekem mint vevőnek egyáltalán nem szimpatikus. Mert negatívumokkal operál.
Sikeresnek gondolom magam, ezért fontos számomra, hogy ne vonzzak magam köré több negatívumot, mint ami amúgy is körbevesz. Pozitív gondolkodás ide, pozitív szemlélet oda, minden rossz hírt nem tudsz elkerülni.
És akkor most a reklámról: „Sosem tudhatod, mikor…” és itt egy rossz hír következik. Ami amúgy nincs, csupán a reklám kitalálója nem felejt el emlékeztetni rá, hogy
- vagy már a múltban valamikor megtörtént Veled egy ilyen esemény,
- vagy pedig valamikor a közeljövőben megtörtén... HET. (Még csak nem is biztos.)
Szuper, ugye? Örülök, hogy most épp semmi bajom, erre bejön, hogy: De igen, van! (Volt, lesz, lehet.) Csakhogy én
- nem szeretnék emlékezni rá, hogy bármikor megismétlődhet – köszönöm, inkább arra „gyúrok”, hogy elkerüljem; illetve
- ha még nem történt velem ilyen, akkor meg pláne!
Elhiszem, hogy reklámként az emberek többségénél hatékony ez a módszer. Hiszen sokan egyenesen szomjazzák a rossz híreket. (Másképp hogy lehetne annyi híradót eladni?) Nálam nem!
Te hogyan vélekedsz?