HTML

Pénzkapu

Ha már nagyon eleged van abból, hogy sose jössz ki a fizetésedből, és/vagy vállalkozóként kevés az árbevételed. Receptek, amikre sose gondolnál...

Nézz be a hasonló nevű honlapra is!

Címkék

Címkefelhő

4 órás munkahét – 2 lépésben

2015.04.12. 10:56 penzkapu

Valószínűleg hallottál már a 80/20-as szabályról. Egy mondatban úgy szokták megfogalmazni, hogy ez eredményeink 80%-a az értük tett erőfeszítés 20%-ának köszönhető. Nyilván ez a 80-as illetve 20-as szám nincs minden esetben kőbe vésve. A lényeg, hogy az eredmény nem egyenesen arányos a belé fektetett munkával.

Ennek az alapelvnek – Pareto-elvnek is szokták nevezni - könyvtárnyi szakirodalma van, ezért itt nem szeretnék mélyebben belemenni. Helyette nézzünk inkább egy gyakorlati hasznosítást.

Tegyük fel, hogy van egy teljes munkaidős állásod, amiben elégedett vagy a fizetéseddel. (Ha ez nincsen így, az nagy valószínűséggel pont annak köszönhető, hogy a munkahelyeden nem ismerik illetve nem alkalmazzák  a 80/20-as szabályt.) Ez azt jelenti, hogy a számodra elegendő 100 egység pénz megszerzése hetente kb. 50 órádat veszi igénybe.

Ebből az 50 órából 10 kell ahhoz, hogy megkeress 80 pénzt, a maradék 40 óra alatt csak 20 pénzt keresel. Számoljuk át óradíjba! Az egyik óra 8, a másik fél (0,5) pénzt hoz. Első látásra meglepő lehet, de 16-szoros a különbség. (Persze nyilván nem maga az idő, hanem a közben elvégzett feladatok okozzák a különbséget.)

2 lépést ígértem a címben.

Első lépés: az óránként 8 pénzt hozó feladatból vállalj be 20 órányit, a többiből semmit. Ezáltal 20 óra alatt 160 pénzt tudsz keresni. Ez még mindig túl sok idő.

Második lépés: Alkalmazd újra a 80/20-as szabályt! Ebből a 20 órából 4 az, ami a 160 pénz 80%-át hozza. Vagyis 4 óra alatt képes vagy 128 pénzt keresni.

És most jöjjön a kritika: Mi az a 3 tényező, ami Magyarországon a legtöbb embert megakadályozza, hogy eszerint cselekedjen?

  1. Gondolkodásmód. A többségnek rögtön az jut az eszébe, hogy nincs joga „kimazsolázni” a jó eredményt hozó feladatokat. Pedig van, de a mazsolázást külön meg kell tanulni.
  2. Hozzá kell szokni, hogy ne csak az eredményeinket, hanem a hozzá vezető tevékenységeinket is értékeljük. Keressük folyamatosan a legértékesebbeket, a többitől pedig szabaduljunk meg!
  3. Kommunikáció. Amire jutottunk, azt folyamatosan kommunikálni kell. Munkahelyen elsősorban a főnökkel. Legelőször őt kell meggyőznünk arról hogy a dolog működik.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://penzkapu.blog.hu/api/trackback/id/tr557360084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása